Så få dog en receptionsklokke!

Sådan en mandag her, må man godt brokke sig lidt. Mandagen er til for at komme af med weekendens aggressioner, eller de aggressioner som man havde fra forrige uge, men som man bør lægge fra sig i weekenden. Der er ingen grund til at ødelægge en ellers god weekend, fordi man går og er sur over noget der er foregået i ugen inden.

Men her forleden, skulle jeg tjekke ind på et hotel i Jylland. By og hotelnavn er ligegyldigt, da jeg ikke ønsker at hænge nogen ud, og jeg ellers var godt tilfreds med mit ophold.

Jeg havde kontaktet hotellet for at sige, at jeg ankom meget tidligt lørdag morgen. Tog hjemmefra kl. 3.45, da jeg havde et forholdsvist tidligt møde lørdag formiddag, og jeg skulle jo lige på tværs af landet først. Mødet som jeg skulle til, skulle foregå på hotellet, så det var lidt vigtigt at jeg kunne tjekke ind i god tid.

Jeg havde derfor aftalt at jeg ankom kl. 7.30 til hotellet for at blive indkvarteret, få vist mit værelse og få en gang morgenmad i restauranten, inden jeg lige kunne nå at gøre klar til mit møde.

Men da jeg ankommer og kommer ind i receptionen, så er der bare helt tomt. Der er ingen receptionist eller andet. Jeg står lige et øjeblik og tænker at hun da nok kommer lige om lidt. Så jeg venter et øjeblik. Jeg bladrer så lige lidt i de aviser og brochurer der er lagt frem. Lidt efter kommer der et ældre ægtepar med deres kufferter. De vil nok gerne checke ud kan jeg tænke mig. Men der er stadig ikke skyggen af en receptionist.

Der er ingen klokke man kan ringe på, og ej heller intet skilt eller noget der forklarer hvor man kan henvende sig. Frustrationen vil ingen ende tage. Vi står der og kigger på hinanden.

Konen fra ægteparret, mener så at receptionisten måske hjælper til med at klargøre buffetten i restauranten, så det vil hun lige undersøge. Hun går derned. Ca. 5 minutter efter kommer hun retur sammen med en dame som viser sig at være vores efterlyste receptionist. Hun havde åbenbart bare stået og talt med personalet dernede.

Det var ikke lige den bedste velkomst jeg kunne få, og ej heller den bedste afsked ægteparret kunne få. Alle disse frustrationer kunne være undgået, hvis de dog bare ville have anskaffet sig en hotelklokke til deres reception. Det håber jeg de får styr på til en anden gang.

Ellers vil jeg sige, da det nu er mandag og den værste frustration har lagt sig, at opholdet på hotellet var helt super godt, ligesom mit møde også gik super godt. Så alt i alt, en rigtig god dag.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *